miercuri, 23 ianuarie 2008

Plouă în miezul iernii

Plouă în miezul iernii... Nu, nu e un vers din Bacovia, e o realitate care mă pune pe gânduri.
Cărui fapt se datorează modificările climatice din ultimii ani? Nu am să fac o lecţie de ecologie, că nu mă prea pricep (deşi sunt specializată şi pe „Protecţia mediului”). Dar nu pot să nu-mi pun şi eu, ca şi restul, o întrebare întrebătoare: Este poluarea de vină pentru încălzirea globală pe care o parcurgem?
Că unii cercetători zic da, alţii nu. Dacă ei nu ştiu, atunci cine? E clar! Dumnezeu. Şi atunci îmi pun iar altă chestiune (mamă ce confuză sunt azi!): dacă aceşti oameni de ştiinţă nu pot închista într-o categorie anume şi nu pot deduce cauzele unui eveniment (fenomen) din prezent, cum îşi dau cu părerea atât de senin despre trecut şi viitor?
Totuşi plouă... şi plouă a toamnă tristă. Cred că s-au înmulţit răutăţile în oameni. Asta e cauza principală a precipitaţiilor „nepotrivite pentru această perioadă” (formulă stereotip arhirostită pe buzele meteorologilor).
Şi pentru a face haz de necaz, cum îi stă bine românului, vă recomand pe vremea asta tristă să staţi în casă şi să vă uitaţi la „Ice age” I şi II. Animaţii comice în care personajele privesc optimist încălzirea globală. Oare noi avem suficiente motive să facem la fel?

Niciun comentariu: