luni, 25 ianuarie 2016

De ce nu ne-a plăcut "Iepurașul care voia să adoarmă"

Cică este cartea-fenomen a momentului, recomandată de psihologi și terapeuți pentru un somn liniștit al copilului...

Încă de la început am fost sceptică în privința ei, dar am cumpărat-o din curiozitate (e netul plin de ea) și pentru că am găsit-o la un preț foarte mic pe elefant.ro.
Conform autorului Carl-Johan Forssen Ehrlin: "Această carte este echivalentul verbal al legănatului, în brațe sau în pătuț. Mi-am propus să-i ajut pe copii să se relaxeze, să devină parte din poveste și să adoarmă mai repede".

Pare-se, cartea de față ar trebui să fie un fel de hocus-pocus, Moș Ene și Zâna Măseluță, 3 în 1. Ei bine, nu e. Am reușit să le citesc copiilor mei doar o mică parte din ea și pe lângă faptul că m-a plictisit pe mine teribil, nu le-a provocat piticilor nici măcar un căscat (și credeți-mă, am talent de cititor-povestitor).

Pe scurt, este vorba despre un iepuraș care nu putea să adoarmă și a plecat într-o călătorie împreună cu mama sa spre Moș Ene, care să-l ajute în această privință. Pe drum, el se întâlnește cu Melcul Somnoros și cu bufnița Picoteală care îi dau sfaturi pentru o odihnă plăcută. Ca poveste, nu e rea, însă m-au deranjat teribil sintagmele și îndemnurile repetate obsesiv (adică de vreo 10 ori pe o pagină): "adormi imediat!", "culcă-te imediat!", "somn", "hai, dormi!", "obosit", "noapte bună!". Adică ori că citești cartea asta, ori că îi plimbi copilului prin fața ochilor un medalion pentru a-l hipnotiza, mi se pare cam aceeași chestie. Ca idee, oricât de disperată aș fi să adoarmă copilul (!), nu văd de ce i-aș insera subliminal chestia asta. (Mâine-poimâine poate scoate și McDonald's o carte: "mănâncă burgeri", "bea Cola!" - pe care vom fi invitați să le-o citim copiilor la prima oră a dimineții).

Concluzionând, la noi nu a funcționat cartea asta "minune", dar poate așa suntem noi, mai demodați și mai contra turmei.

Un comentariu:

Supermamici - pentru pitici si tatici spunea...

Initial aparuta pe amazon, un best seller pentru copii, Iepurasul care voia sa adoarma (The Rabbit Who Wants To Fall Asleep: A New Way Of Getting Children To Sleep) a fost cea mai bine vanduta carte. A aparut si tradusa in limba romana, iar pretul este la jumatate fata de amazon: http://www.supermamici.ro/cea-mai-vanduta-carte-pe-amazon-cartea-care-iti-adoarme-copilul-in-cateva-minute-conform-autorului/