D a, în decembrie se fac 10 ani de când sunt bloggeriță. Din cauza unor probleme apărute pe această platformă și mai ales pentru că simt că mă limitează oarecum, am ales să transfer conținutul pe wordpress. Așadar, șampania virtuală pentru un deceniu de blogging o vom desface împreună în casă nouă, adică AICI!
Am urmărit aseară pe Realitatea Tv emisiunea lui Robert Turcescu cu tema „Niciun liceu fără Dumnezeu?”. Cum era şi firesc au fost opinii pro şi contra menţinerii orei de religie în programa şcolară pentru liceeni. Unul dintre invitaţi, prof. univ. dr. George Pruteanu, s-a pronunţat pentru o oră de religie în care să se prezinte în mod echitabil şi obiectiv toate religiile lumii.
Din câte ştiu, există în programa de liceu un capitol rezervat acestei teme, deci schimbarea statutului orei de religie în acest sens nu ar avea logică. De fapt şi de drept, în România sunt în jur de 87% ortodocşi declaraţi, o majoritate care are un cuvânt de spus asupra minorităţilor ce vor să impună norme şi reglementări după cum le taie capul.
Aceste propuneri de a scoate de pe pereţi icoanele şi din catalog Religia au apărut din dorinţa de a denigra atât Biserica Ortodoxă Română, cât şi cetăţenii majoritari creştin-ortodocşi.
Susţin cu tărie campania Patriarhiei Române „Niciun liceu fără Dumnezeu!” cu următoarele argumente:
Din câte ştiu, există în programa de liceu un capitol rezervat acestei teme, deci schimbarea statutului orei de religie în acest sens nu ar avea logică. De fapt şi de drept, în România sunt în jur de 87% ortodocşi declaraţi, o majoritate care are un cuvânt de spus asupra minorităţilor ce vor să impună norme şi reglementări după cum le taie capul.
Aceste propuneri de a scoate de pe pereţi icoanele şi din catalog Religia au apărut din dorinţa de a denigra atât Biserica Ortodoxă Română, cât şi cetăţenii majoritari creştin-ortodocşi.
Susţin cu tărie campania Patriarhiei Române „Niciun liceu fără Dumnezeu!” cu următoarele argumente:
- Religia nu este numai informativă, ci şi formativă, educativă.
- Profesorul de religie este ca un prieten sau ca un membru al familiei pentru mulţi liceeni care preferă să se destăinuiască lui şi să ceară sfaturi;
- Religia nu împovărează orarul elevilor, ci este menită să-i relaxeze culturalizându-i, folosind metode specifice;
- Ora de Religie oferă detalii despre individualitatea şi identitatea poporului nostru, mai profund şi mai sensibil decât ora de istorie;
- Materia oferă exemple de viaţă şi modele pozitive prin Însuşi Modelul Mântuitorului, al Maicii Sale, al sfinţilor. EXISTĂ MODELE MAI BUNE PENTRU ELEVI (OAMENI)?
- Trebuie să se ţină cont şi de dorinţa elevilor înainte ca aceia de teapa lui Emil Moise, iniţiatorul unor programe defăimătoare la adresa Ortodoxiei româneşti, să se arunce cu capul înainte.
“Se vor scula mulţi prooroci mincinoşi şi vor înşela pe mulţi” – vorbele Mântuitorului de care ar trebui, mai mult ca oricând, să ţinem cont.
Comentarii
Daca intr-o clasa este un singur copil de alta confesiune ar trebui sa se afiseze si insemne specifice credintei lui. Altfel, scuza-ma, e discriminare.
Inca ceva: cunoasterea incompleta a unui adevar este, pana la urma, manipulare.
Simona Fusaru
2.Eu poate sunt ateu sau de alta religie de ce sa fiu obligat sa asist la un curs de care nu sunt interesat sau chiar sa fiu obligat sa invat pentru a-l promova.
3.Un elev care vrea sa se dwstainuie o pate face la biserica.4.Istoria cuprinde si istoria religiei,filosifia cunoasterea si felul de a gandi.
5.A fost o dezbatere tampita scoasa la lumina de ziaristii care nu mai aveau ce scoate pentru ca de ani de zile la inceputul fiecarui an esti intrebat daca vrei sa urmezi cursul de religie sau doresti un al curs(poate o alta religie),deci nu esti obilgat sa asculti pe popa.