Treceți la conținutul principal

10 ani de bloguit, în casă nouă

Da, în decembrie se fac 10 ani de când sunt bloggeriță. Din cauza unor probleme apărute pe această platformă și mai ales pentru că simt că mă limitează oarecum, am ales să transfer conținutul pe wordpress. Așadar, șampania virtuală pentru un deceniu de blogging o vom desface împreună în casă nouă, adică AICI!

Pe scurt, despre două cărți bune

Am prins un obicei frumos... de câte ori citesc o carte, simt nevoia să scriu despre ea. Cred că principalul motiv ar fi acela că, recunosc, am o memorie cam scurtă (bătrânețea se instalează ușor și sigur încă de pe acum, ce să facem?!) și, după ce parcurg o carte, uit, de foarte multe ori, numele personajelor sau chiar firul poveștii. Așa că acest blog a devenit un fel de fișă de lectură. 

Și pentru că în ultimul timp am mai citit niște cărți bune, dar nu am mai avut timp să le și amintesc aici, o fac acum, cu scuzele de rigoare pentru cititorii mei frumoși :)


„Pe plaja Chesil”, de Ian Mc Ewan
Votul meu: ****

Este prima carte pe care o citesc de la Ian McEwan și pot spune sincer că m-a cucerit stilul său (al autorului). Povestea se desfășoară pe parcursul unei nopți, o noapte care ar trebui să fie cea mai frumoasă din viața lui Edward și a lui Florence, cei doi tineri de-abia căsătoriți. Păstrându-se unul pentru celălalt pentru noaptea nunții (el trecând printr-o perioadă lungă de abstinență, iar ea fiind o virgină sensibilă și temătoare), cei doi se așteaptă la lucruri mărețe, chiar dacă nu neapărat pe aceeași lungime de undă, respectiv Edward crede că va avea parte de cea mai frumoasă noapte de dragoste, iar Florence, încă de la cina romantică, prevede un eșec de proporții uriașe. 

Ea încearcă să se deschidă, să facă pași spre el, dar tot ceea ce reușește e să se afunde într-o teamă paroxistică; el ar vrea să o aibă, dar nu știe cum să și-o apropie mai mult - poate dacă ar fi comunicat dinainte, încă de la primele „acorduri” ale relației despre partea sexuală, nu s-ar fi ajuns la drama de la final.  

Nu este vorba doar despre o criză sexuală în acest caz. Este vorba despre o relație bolnăvicioasă cu unul dintre părinți, este vorba despre frustrări acumulate și despre sensibilitate, toate acestea ducând la un blocaj în mintea lui Florence.

Ian McEwan construiește frumos această poveste, mergând pe cauză, dar și pe efect. Este un autor pe care cu siguranță îl voi mai citi cu drag.

„Seducătoarea din Florența” - de Salman Rushdie
Votul meu: *****

Salman Rushdie nu e degeaba unul dintre cei mai cunoscuți și iubiți scriitori contemporani. Pur și simplu poveștile sale îți intră la suflet de la primele pagini. Talentul său  de a îmbina realul cu imaginarul, de a construi situații și personaje inedite, de a înfiripa imagini de o frumusețe răpitoare este unic. Salman Rushdie este Salman Rushdie. Și-l citim cu plăcere oriunde și oricând.

În „Seducătoarea din Florența” (roman apărut în 2009), puzderia de personaje m-a cam descurajat să continui lectura, la un moment dat. Dar nu m-am lăsat păgubașă... și bine am făcut. Pentru că, spre final, ițele se descâlcesc pentru a se împleti frumos, într-o lucrătură de maestru. 

Povestea se citește ca un basm (pentru adulți, ce-i drept), în care ești  învăluit de magie, reverie și dragoste. Un mogul vine la curtea împăratului Akbar cel Mare pentru a-i mărturisi că-i este unchi. Dintr-un „golan” cu o haină lungă din petice de piele multicolore, Mogor Dell' Amore devine omul de încredere al împăratului care nu se mai satură să-i asculte povestea fascinantă. Istoria este întoarsă pe toate părțile, pentru a crea un cadru realistic pentru o poveste ireală (ca o paranteză, mi-a plăcut foarte mult cum a redat Rushdie, deși idealizat, iscusința lui Vlad Țepeș în luptele împotriva otomanilor). 

În carte întâlnim personaje atipice (împăratul își creează soția favorită din propria imaginație), de asemenea, frumusețea seducătoarei Kara Qoz, precum și excentricitățile ei sexuale sunt pline de savoare.

V-am spus, cartea nu e tocmai ușor de citit, dar merită efortul concentrării cu vârf și îndesat. De fapt, dacă mă întrebați pe mine, tocmai acesta este farmecul unei cărți bune: să-i culegi roadele frumoase după o dulce „caznă”.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Să o cunoaștem mai bine pe bloggerița și scriitoarea Zăpă Strit!

Cu ceva timp în urmă vă vorbeam pentru prima dată despre Zăpă Strit și prima ei carte: "Dau totul pentru un secret". Vă spuneam că m-a impresionat foarte mult cartea, făcând parte din acea categorie de scrieri care-ți alină sufletul și te ajută să te descoperi. Privind înapoi, acum, după ce stările și impresiile s-au așezat pe rafturile minții și ale sufletului, pot spune cu mâna pe inimă că această carte merită recitită o dată pe lună. De ce? Ca să zâmbim, ca să iubim, ca să ne reamintim cine suntem. 

CITIȚI ȘI:
În așteptarea ta, Rodica
În oglindă
Așa că, dacă pentru mine "Dau totul pentru un secret" a devenit o carte atât de importantă, poate și pentru restul fanilor Zăpă Strit este la fel. În consecință, scriitoarea merită să ajungă, nu unde și-a propus, nici unde am vedea-o noi, ci acolo unde TREBUIE, unde i-a fost dat să ajungă. Adică, sus de tot, pe culmile succesului și ale celebrității. Sunt sigură că v-am stârnit dorința de a o cunoaște mai bine pe Adriana, cr…

Cerșetorul

Fănuț avea trei lei în buzunar. Mama îi îndesase de dimineață în geaca uzată de fâș și-i dăduse indicații clare:
- Ia ăștia să-ți iei ceva de mâncare. Un pachet de biscuiți și un iaurt. Sau un senviș de la chioșcul de lângă școală. Ai înțeles? L-a pupat și i-a urat o zi frumoasă, privindu-l de la scară cum dispare după bloc. Fănuț s-a întâlnit cu Daniel, colegul lui, și au început să discute aprins despre teme, despre învățătoare și despre Arina, blonda cu ochi albaștri care vine mereu la școală îmbrăcată în ștrampi și fuste deasupra genunchilor.  Frunze de arțar și de tei cad și se așează pe trotuar, pavându-le calea celor doi în nuanțe calde de galben. E frig. Mâinile camarazilor sunt îndesate în buzunare. Un vânt tăios suflă dinspre munte, aducând cu el aroma rece a zăpezii.
-    A nins la munte, zice Fănuț.
-    Da, a început de ieri. Am văzut la știri.
-    De abia aștept să ningă și la noi, să ieșim prin parc cu săniile.
Fănuț își ridică privirea printre crengile aproape goale. Cerul…

În așteptarea ta, Rodica

Premiul I la Concursul Național de proză scurtă "Radu Rosetti", jud. Bacău, 2016

    M-a trezit sirena unei ambulanțe. Am ridicat capul de pe pernă buimăcit, fixându-mi ochii pe fereastră. Și azi plouă. Mi s-a luat de apa asta care pică și se așează în băltoace pe ciment. Norii subțiri cern o lumină difuză. Când plouă, ziua e o seară prelungă. Și nu-mi place asta, pentru că serile sunt pentru mine corvoade psihice. Mă ridic, mă frec la ochi și-mi caut papucii pe lângă pat. Casc. A dracu sirenă dacă tace! I-auzi! Alta! Asta o fi una de poliție? Niciodată nu le-am deosebit. Îmi car picioarele încremenite spre aragaz. Aprind chibritul, pun foc și fixez ibricul de inox deasupra flăcării. Am măsurat o ceașcă de apă pe care o torn în el. Aștept să fiarbă. Deranjul din bucătăria mea e ceva la ordinea zilei de când a plecat Rodica. Dacă ar vedea ea vasele nespălate din chiuvetă și de pe masă, cârpele de bucătărie mototolite și îndesate care pe unde sau petele uscate de pe gresie, și…